torsdag 16 februari 2012

Fake eller ej?

Blir alltid lika glad över att "ungar" ute i landet får jobba med källkritik. I dag fick jag följande e-post.


Läser också på en blogg som en tjej .... någonstans i Sverige skriver:

Sitter i skolan.

Hejsan. Nu sitter jag i skolans datasal. Vår bibliotikarie ska visa oss någonting. Hon är nog den bästa vuxna på hela skolan. + att hon har en dotter som 'r lika gammal som jag så hon fattar hur vi har det ! Tummen upp för Annelie. Iallafall. Hela inlägget kan ju inte handla om henne :) Nu ska vi typ leta fakta om "Åsneryd". För att vi ska förstå hur mkt vi använder google och att det inte alltid är sant. Så nu provar vi nått som heter NE istället. På google fanns det en massa kartor och grejs om Åsneryd. Men på NE excisterar det inte. Och NE kan man alltid lita på. Googlesidan är gjord av en bibliotikarie som ville bevisa för ungdomar hur lättlurade vi är. Det finns ju inte t.ex. pyramider i Sverige, eller hur ? Lita på NE istället, okej ?! Lova det. Detta kommer nog bli en intressant timma .. :) I eftermiddag ska jag göra läxor, och troligtvis vara med kompisar.Så jag får se om jag hinner skriva ikväll. Kram <3
http://pezone.blogg.se/category/min-vardag-2.html

För dig som ännu inte besökt Åsneryd ... varför inte passa på och gör ett besök nu under sportlovet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din medverkan.